Класний керівник




Правила безпеки під час зимових канікул 

https://www.youtube.com/watch?v=KzQYl3ocPLU

Правила безпечної поведінки під час зимових канікул

Поведінка на дорозі

Взимку дороги особливо небезпечні, оскільки випадає сніг і засипає їх. Від морозу сніг замерзає і дорога робиться особливо слизькою, як каток. Тому їх треба посипати піском, щоб відбувалося зчеплення коліс з дорогою, тобто тертя. Але дорогу посипали, а сніг іде й іде, дорога знову робиться слизькою. Машинам треба їхати, їх заносить на поворотах так сильно, що може крутити навколо своєї осі, як карусель. У таких випадках найчастіше трапляються ДТП з важкими наслідками. Водієві важко впоратися з керуванням. Тому взимку треба бути особливо обережним. А це означає, що не можна ковзатися на тротуарі, а тим більш на проїжджій частині дороги. Машину на слизькій дорозі зупинити неможливо. Гальмівний шлях транспортного засобу на слизькій дорозі збільшується у два - три рази. Хоч на колеса одягають зимову гуму з шипами, яка поліпшує зчеплення з дорогою, але це мало допомагає, коли дороги слизькі. Ви - пішоходи. Тому подумаймо разом, як вберегти себе від ДТП. Почнемо з того, що взимку треба бути особливо уважними на дорозі.

Правила поведінки на вулицях і дорогах у зимовий період

• Коли ви рухаєтеся по тротуару, то не поспішайте, не біжіть, бо можете посковзнутися і впасти.
• Ніколи не ковзайтеся, щоб не збити інших людей, які рухаються поруч, а ще тому, щоб не виїхати на проїжджу частину, бо це дуже небезпечно.
• Не ходіть близько біля краю тротуару, щоб вас не зачепила машина, яка випадково втратила керування
• При переході дороги будьте особливо пильні. Переходьте її лише на переході й уважно придивляйтеся, щоб не було поблизу машини. Або тоді, коли транспортні засоби вже зупинилися.
• Ніколи не перебігайте дорогу навіть коли немає транспортних засобів, бо по слизькій дорозі бігти небезпечно.
• Не катайтеся на ковзанах по тротуару чи дорозі - це небезпечно.
• Ніколи не чіпляйтеся до транспортних засобів, щоб прокататися з «вітерцем». Це приведе до тяжких трагічних наслідків.
• Ніколи не спускайтеся з гірки на санчатах або лижах з тієї гірки, що веде на дорогу.
• Залізниці взимку також небезпечні, адже скрізь слизько. Якщо виникає потреба перейти залізничну колію, то будьте уважні.
• Не грайтеся в рухливі ігри поблизу проїжджої частини. Не штовхайтеся, щоб не потрапити під колеса автомобіля.
• Коли чекаєте на зупинці громадський транспорт, ніколи не ставайте на край тротуару, тому що можете посковзнутися самі або ненароком хтось може штовхнути вас, і ви потрапите під колеса.
• Поводьтеся на вулиці та зупинці культурно, чемно, адже соромно бути невихованим.
• Обходьте транспортні засоби дуже уважно, коли обмежена чи недостатня видимість. • Зимова дорога криє в собі небезпеку, тому зосередьте на ній всю увагу.

Вибухонебезпечні предмети

• До виявлених вибухонебезпечних предметiв нi в якому разi не можна торкатись, перекладати, розряджати, зберiгати;
• забороняється використовувати снаряди для розведення вогню;
• не можна збирати, здавати снаряди в металобрухт; • виявивши вибухонебезпечнi предмети, необхiдно термiново повiдомити мiлiцiю, школу, вiйськкомат.

Правила протипожежної безпеки

• дотримуйтесь правил протипожежної безпеки пiд час встановлення ялинок, пiд час проведення новорiчних свят;
• гра з вогнем - одна з причин пожежi;
• Категорично забороняється зривати петарди та запускати салюти без нагляду батьків!
Правила поведiнки на кризi

• Не виходьте на кригу, мiцнiсть якої вам невiдома;
• не виходьте на кригу пiд час льодоходу, весняної вiдлиги, снiгу i сильних перепадiв температури повiтря;
• не збирайтесь на кризi великими групами;• не заїжджайте на лижах з крутого берега на неперевiрену кригу.

Правила поведiнки при користуванні електричними приладами

При користуванні електричними приладами не можна:
- залишати без догляду ввімкнені прилади;
- ставити під розеткою електронагрівальні прилади, бо контакти розетки можуть перегрітися;
- вмикати у розетку декілька приладів одночасно;
- торкатися оголених місць при порушенні електропроводки або оголенні електричного проводу, поломці розетки;
- вмикати несправні електричні праски, самовари тощо;
- стукати по екрану телевізора, що згас, він може зайнятися або вибухнути; телевізор необхідно негайно вимкнути.
При користуванні нагрівальними приладами не можна:
- вмикати їх через трійник та розміщати під розетками;
- накривати, адже прилад перегрівається;- використовувати у тривалому режимі.

Правила безпечного користування побутовими газовими приладами.

Гази, і особливо продукти їх згоряння, спричиняють отруйну дію, тому треба дотримуватися особливої обережності. Необхідно провітрювати приміщення, де є газові прилади.
Забороняється:
-- користуватися газовими колонками при відсутності тяги;
-- відкривати кран газопроводу, не перевіривши, чи закриті всі крани газової плити;
-- стукати по кранах, пальниках твердими предметами;
-- сушити речі над газовою плитою.
Почувши запах газу, перекрийте кран газопроводу і зателефонуйте 04.

Дії населення при виявленні запаху газу.

Якщо ви виявили запах газу в приміщенні, то дотримуйтесь наступних правил:
-- не вмикайте електрику;
-- не запалюйте сірники;
-- не паліть;
-- провітріть приміщення;
-- перекрийте крани газоподачі;
-- викличте аварійну бригаду за номером 104.

Будьте обережні: запобігайте утворенню іскор у будь-який спосіб, адже це може призвести до загоряння газу та його вибуху!

 


25.05-29.05.2020

Пам'ятка безпечної поведінки під час літніх канікул для учнів

Ось і наближаються літні канікули. Як завжди, кожен з нас проведе їх по-різному. Подорожі, екскурсії, море, гори, походи, багато друзів - все це чекає на вас влітку. Бажаємо усім гарного відпочинку, яскравих вражень, незабутніх зустрічей, захоплюючих мандрівок! 
       Але також закликаємо Вас завжди пам`ятати елементарні правила безпеки, щоб літній відпочинок не був зіпсований:

·         Ø Гуляти й гратися можна в місцях, які призначені для цього.
·         Ø Небезпечними для ігор можуть бути сходи, підвали, горища, будівельні майданчики, ліфти.
·         Ø Під час ігор у небезпечних місцях можна одержати травми й каліцтва різного ступеня тяжкості.
·         Ø Під час ігор не варто демонструвати свою хоробрість одноліткам, стрибаючи з великої висоти, пірнаючи з крутих схилів на велику глибину, здираючись якнайвище на дерева.
·         Ø Під час літнього відпочинку слід поводитися так, щоб не мати дорікань із боку дорослих.
·         Ø Під час канікул слід, як і раніше, дотримуватися правил техніки пожежної безпеки.
·         Ø Не можна брати в руки незнайомі предмети, кидати їх у вогонь, гратися ними. Найкраще повідомити про місце їхнього знаходження дорослим.
·         Ø Під час відпочинку на узбережжі слід обов'язково дотримуватися правил поведінки на воді й поблизу неї.
·         Ø Одяг та взуття для відпочинку слід вибирати згідно із сезоном.
·         Ø Після контакту зі свійськими тваринами слід добре вимити руки з милом. 

Пам`ятка з техніки безпеки на літніх канікулах

1. Правила дорожнього руху
•  Ходити тільки по правій сторонi тротуару;
•  дорогу переходити не поспішаючи;
• не можна переходити дорогу навскіс;
•  переходячи дорогу слiд подивитися налiво, дiйшовши до середини  зупинитися i подивитися направо;
•  якщо не встигли перейти вулицю i рух транспорту почався, слiд  зупинитися на серединi вулицi i зачекати, поки рух припиниться;
•  якщо немає тротуарiв, слiд триматися лiвого боку дороги, тобто йти  назустріч транспорту, що рухається.
2. Правила електробезпеки
•  Під час вимикання електроприладiв забороняється витягувати вилку з  розетки за шнур;
•  категорично забороняється користуватися електроприладами, в яких знайдено несправнiсть;
•  не торкатися мокрими руками електроприладiв, якi знаходяться під  напругою;
Пам’ятайте: зовнiшнiми ознаками несправностi електропроводки або приладiв є специфiчний запах пiдгораючої iзоляції, з’явлення іскри, перегрівання штепсельних розеток i вилок.
3. Вибухонебезпечні предмети
• До виявлених вибухонебезпечних предметiв нi в якому разi не можна торкатись, перекладати, розряджати, зберiгати;
• забороняється використовувати снаряди для розведення вогню;
• не можна збирати, здавати снаряди в металобрухт;
• виявивши вибухонебезпечнi предмети, необхiдно термiново повiдомити мiлiцiю, школу, вiйськкомат.
4. Правила протипожежної безпеки
• Дотримуйтесь правил протипожежної безпеки в спекотну погоду;
• гра з вогнем — одна з причин пожежi;
• дотримуйтесь правил протипожежної безпеки під час відпочинку на природі.
5. Правила поведiнки на водi
• Купатися можна тiльки в сонячну безвiтряну погоду при температурі повiтря не нижче 20—25С i води — не менш нiж 18—200С;
• купатися дозволяється тiльки в спецiально вiдведених мiсцях;
• забороняється заходити у воду глибше, нiж по пояс, людинi, яка не вмiє плавати;
• не запливайте за знаки огорожi акваторiї пляжу;
• грубi iгри та пустощi у водi небезпечнi для життя;
• не забруднюйте воду та берег;
• не подавайте хибних сигналiв тривоги;
• не користуйтесь надувними матрацами, катерами та iншими предметами, якi не призначенi для плавання.
6. Правила культури поведінки (правила в громадських місцях)
• Завжди прагнiть бути культурною людиною; 
• поступайтеся мiсцем людям похилого вiку;
• поважайте старших, не будь грубим;
• не гуляйте пiзнiше 21 години;
• не сидiть цiлодобово бiля телевiзора, комп’ютера;
• бiльше читайте художньої лiтератури.
7. Категорично забороняється
• Ходити на територiї новобудов;
• купатися без догляду дорослих;
• розводити вогнище в лiсi, поблизу лiнiй електропередач;
• iздити на велосипедi, роликах, скейтах  на тiй частинi дороги, де рухається транспорт.
8. Суворо дотримуйтесь правил:
• дорожнього руху;
• користування газовими, електричними приладами;
• поведiнки дiтей на водi;
• протипожежної безпеки.

Гарного вам відпочинку!
http://nvk-fastiv.kiev.ua/images/banners/bezpeka.png












18.05-22.05.2020
Тема. Душі людської доброта, милосердя.

У житті людина робить різні справи: добрі і не зовсім добрі, погані, і просто жахливі. Зазвичай вона бажає іншим добра. Та інколи забуває про всім зрозумілу пересторогу: чини добро, остерігайся зла.
Доброта – це один з виявів людської душі, те, що відрізняє людину від звіра. Адже тільки людина здатна мислити, співчувати, мріяти.
До вас, моїх рідні, звертаюся – найменші у нашій сім′ї,
Стоїть на узліссі ялина – не зрубайте її!
На озері плаває пташка моя – не убийте її!
Яскріє на небі зірка моя – не згасіте її!
Світ-казку будує мрія моя – не спиняйте її!
 Це звернення до найменших у людській сім′ї – до вас діти! Адже поняття про добро і зло закладаються ще коли,  ви знаходитесь  у маминому животику і саме батьки навчають вас бути добрими, милосердними. А якщо батьків нема? Може таке бути?
Я хочу розповісти вам про одного хлопчика.
Нічого не бракувало малому Миколі – ні одежі, ні смачної їжі. Та був він сирота. Мама вмерла рано, за нею і тато. Хлопчик ріс під опікою чужих людей. Він часто виходив на вулицю погратися з дітьми. Це були діти небагатих батьків, дуже часто не мали чого їсти і одягнути. Миколі їх було дуже шкода. Був у Миколи старий учитель. Одного разу вони читали святе Письмо: «Коли ти робиш добро, то нехай твоя правиця не знає, що робить лівиця…»  - Як це зрозуміти ? – запитав в учителя Микола.
-       Коли ти робиш добро іншому, то не треба про це голосно всім оповідати. Краще не хвалитись своїми добрими вчинками. Минули роки. Микола вивчився і став священником. Усе своє добро роздав бідним і служив їм, як тільки міг. За це Господь дав йому силу творити добро ще більше. Микола лікував бідних, недужих, піклувався про дітей. Всі його знали й любили. Коли ж Микола помер його причислили до святих. Відтоді всі згадують святого Миколая. Свято його відносять до студеного грудня і цього дня роблять подарунки одне одному.  Але творити добро треба не лише один день на рік, а кожного дня.
Бо найбільше щастя в житті робити добро.
Людина починається з добра.
Сказав мудрець: Живи! Добро звершай!
Та нагород за це не вимагай!
Лише в добро, та в вищу правду віра,
Людину відрізня від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра.

Милосердного, доброго відношення потребують не тільки люди, а й весь оточуючий світ. Кожна, навіть найменша комашка, найтонша стебелинка може відчути біль. Чи знаєте ви, що тибетські монахи ходять з віничком і підмітають перед собою стежку, щоб не наступити на комашку, не скривдити?
Метелика ловити я не хочу:
Він квітка неба, хай живе собі!
Щоб радісно було тобі й мені!
І квітку лісову не стану рвати,
Й додому я її не понесу,
Бо вдома їй джмеля не погойдати,
І не попити ранками росу!
І ні стеблинку, гілку чи травинку
Я не ображу – це смертельний гріх!
Бо в кожнім з них живе тримка живинка,
Що світиться довірою до всіх.

Милосердя, доброта, благодійність завжди були традиційними для українців. Цілком природнім і закономірним було допомогти знедоленому, нещасному, поділитись шматком хліба, допомогти подолати горе. Допомогти ближньому пережити горе – значить наслідувати Бога в доброті.
На превеликий жаль, в наш час душі і серця багатьох людей закриті для доброти і милосердя.

Золоті правила:
1.Ставитися до інших так, як ви б хотіли, щоб ставилися до вас.
2.Поважати інших, особливо старших і слабших від себе.
3.Не знущатися, не сміятися над каліками.
4.Не проходити байдуже мимо людської біди, горя, розпачу.
5.Вміти не тільки поспівчувати у горі, а й порадіти чужому успіху.


12.05-15.05.2020

- Доброго дня! Сьогодні ми перегорнемо ще одну сторінку азбуки моральних заповідей. Спробуємо замислитись, до яких засобів слід вдаватися, щоб виховати себе вольовою людиною.
«Людина та її поведінка»
Поведінка особистості – це вся її діяльність, це сукупність дій, вчинків. Вона складається: з вчинків ( позитивних та негативних),   звичок ( позитивних та шкідливих).
-        Давайте розглянемо такі поняття як «мораль», «вчинок», «звичка».
Мораль - система норм і принципів поведінки людей у ставленні один до одного та до суспільства.
Вчинок - окрема дія для кого-небудь, що здійснена кимось.
Звичка – певний спосіб дії, життя, манера поведінки або висловлювання, схильність до чогось, що стало звичним, постійним.
 Мудре слово книги  «Сторінками дивосвіт – дитинства».
Принесла мати додому в’язку бубликів на мотузочці і кілька бубликів окремо. Ті, що окремо, поклала на стіл і сказала семирічному Павлику:
- З’їси  бублики, які лежать на столі. Один за одним їв Павлик бублики – ті, що на столі. Залишилося два бублики, а день ще не закінчився, ще й не вечоріє.
Прийшов до Павлика Дмитрик, семирічний син сусіда. Побачив на столі бублики і просить:
- Дай, Павлику, бублик.
- Будь ласка, їж,- пригощає Павлик.
Віддав Павлик один бублик Дмитрику, а один сам з’їв. Немає більше бубликів.
- У нас ще є в’язка бубликів на мотузці, - сказав Павлик. Вони відчинили шафу, Павлик узяв в’язку бубликів і поклав на стіл.
-  Давай ще по одному з’їмо, - тихо промовив Дмитрик і подивився на двері.
- Треба мотузочку розв’язати, - відповів Павлик.
- Навіщо розв’язувати? - здивувався Дмитрик. Можна бублик переломити , а мотузка залишиться зв’язаною.
Не встиг Павлик порадіти від цікавого відкриття, як Дмитрик переломив два бублики, один взяв собі, а другий дав Павлику.
-       Бачиш, мотузочка зав’язана, а ми їмо бублики, говорить  Дмитрик.
Минуло десять років. Два сімнадцятирічних юнаки – Павло і Дмитро сиділи на лаві підсудних. Їх звинувачували в тому, що, розбивши вікно, вони залізли в магазин і вкрали гроші.
Дайте відповіді на питання:                                     
-       Чому юнаки, засуджені за крадіжку, згадали той далекий день дитинства?
-       Чи було крадіжкою те, що хлопчики з’їли бублики?
-       Чи вбачаєте ви зв’язок між випадком з бубликами і крадіжкою в магазині?
-       Якщо вбачаєте, то в чому полягає той зв’язок?
Дуже простеньке, на перший погляд, оповідання. Але вдумайтесь, яка глибока у ньому суть. Бажання хлопчиків було таким невинним - з’їсти ще по бублику. Але шлях до задоволення вони вибрали неправильний. Річ у тому, що Павлик переступив наказ матері. Його бажання виявилось сильнішим від обов’язку послухатись маму. Можна здогадатись, що на шляху від бубликів до крадіжки в магазині було ще не одне таке «відкриття», коли бажання щось мати чи зробити перемагало застороги, норми, заповіді.
Бійтеся опинитися під владою бажання, - навчає ця історія, бо здійснення його може призвести до мерзотності. Вмійте відмовитися від виконання бажання, невинного, на перший погляд, але гидкого за своєю суттю. Якщо ви переступили через цей наказ один раз, переступите вдруге, втретє – ви можете стати злочинцем. Злочинець починається з того, що безвільна людина, слабовільна людина переступає межу.
-       Ми з вами не раз говорили про самовиховання. Чим старшими ви стаєте, тим більше залежить від вас, якими ви будете людьми.
«Хвилинка ерудиції»
Вічні цінності та антиподи моралі.
Працьовитість                    ледарство
Сміливість                           боягузтво
Щедрість                             жадібність
Чесність                               брехливість
Впевненість                          нерішучість
Доброта                               зло
-       Що таке воля?
Воля – це активність особистості, спрямована на досягнення поставлених цілей і на подолання труднощів, які при цьому виникають. У боротьбі з цими труднощами формується і гарантується воля.
-       Чи можна, як доповнення, додати такі поняття, як рішучість, прагнення досягти своєї мети, бажання, хотіння, вимога, наказ.
Уявіть собі човен серед хвиль. Нехай він буде найкомфортнішим, має потужний мотор, найсучасніше обладнання, але без керма. Чи зможете ви на ньому досягти цілі? Ні. Чим буде більша його швидкість, тим  скоріше він, некерований, розіб’ється об скелі.
Для людини таким кермом є сумління, совість. Совість - це той компас, який завжди спрямує на праведний шлях. Але потрібна сила волі, щоб голос совісті перемагав ваше бажання чи небажання. Як немає сили волі, щоб уміти самому наказати, ставити вимоги і їх виконувати всупереч бажанню, гріш ціна всім якостям: і розуму, і здібностям, і енергії, і красі.
То які ж риси  притаманні вольовій людині?
«Формула вольової людини»
Працьовитість
Рішучість
Наполегливість
Сміливість
Чесність
Сила духу
Будь - якому досягненню передує робота, пошук, захоплення , сила волі для досягнення результату.
Є слова, які виражають наші бажання, спонукають до дії. Що це за слова - «Хочу», «Не хочу».
Зумієш стати над ними – ти людина. Не зумієш – станеш безвільним рабом своїх бажань. Керуйся іншими словами: «не можна», «треба», «повинен»- вони нагадують про межу дозволеного, виражають обов’язок перед батьком, матір’ю, перед Батьківщиною, допомагають досягти успіху.
Ось чому так важливо у вашому віці формувати тверді переконання, шляхом самовиховання виробляти непримиренність до всього негідного, зміцнювати й гартувати силу волі.

04.05-08.05.2020
Тема. З маленьких дітей виростає народ,
зі шкільної країни- держава.

 Доброго дня, діти! Рада вас вітати! Сьогодні ми з вами будемо вести  мову про найдорожче серцю кожної людини…Батьківщину. Розпочати нашу виховну годину хочеться словами української поетеси та справжньої патріотки Ліни Костенко.     
Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,
Оці степи, це небо, ці ліси
Усе так гарно, чисто, незрадливо,
Усе, як є дорога, явори.
Усе моє все зветься… (Батьківщина)
-     Хто такий патріот? Той хто любить свою державу, хто захищає її, той хто спілкується рідною мовою, хто дбає про національні традиції.
-      Хто є справжнім патріотом? Це  людина , яка любить свою Батьківщину, людина, що поважає країну в якій живе, намагається щось покращити в ній та в разі потреби стане на захист її від внутрішніх чи зовнішніх ворогів.
-     А що означає слово БатьківщинаБатьківщина – це те місце де ти народився, зростаєш та навчаєшся.
-     А коли ми вживаємо слово мала Батьківщина? Мала  Батьківщина – це рідне серцю село чи місто де народився.
Куди б не занесли нас життєві дороги ми повинні пам'ятати свою малу Батьківщину, пам'ятати  про своє місто, про рідну школу, батьків, ми повинні шанувати їх і поважати, бо з маленьких  дітей виростає великий народ , а зі шкільної країни - українська держава.
А також діти ми повинні пам'ятати і бути вдячними тим людям мужнім і відважним, завдяки яким панує тиша, мир, спокій. Які зараз на Сході віддають своє життя, здоров'я, захищають нас від ворогів і намагаються забезпечити нам з вами мирне життя.
-     Хто  ж такий справжній українець? Той  хто поважає своїх рідних, любить свою Батьківщину, цінує її традиції, працьовитий , волелюбний , поважає минуле, хто спілкується державною мовою, той хто готовий захистити свою землю, готовий до боротьби за краще майбутнє , мужній, сміливий , розумний.
Ви – запорука майбутнього нашої держави, її оберіг. Від вас залежить її майбутнє.
Отже, якою є Батьківщина нашої мрії  виділимо спільні риси: аграрна, спортивна, квітуча, культурна, толерантна, промислова, космічна, щаслива, чиста, єдина.
Діти, це лише мрія чи це може бути в реальності? Звичайно все реально. Кожен з нас може змінити країну на краще, ви лише учні ,але кожен з вас може зробити нашу країну щасливою.
Який  шлях до щасливого майбутнього?  Гарно  вчитися,  бережливо ставитися до свого здоров'я , допомагати батькам, виховувати почуття патріотизму, допомагати солдатам, посадити дерево, дбати про чистоту рідного краю, спілкуватися українською мовою, займатися спортом, розвиватися духовно, багато читати, засвоювати професії, шанувати українські традиції, підтримувати українських виробників.
Тільки сильні духом, ініціативні, творчі люди можуть створити сильну, незалежну, квітучу державу.

Пропоную вам заплющити очі і уявити себе деревом.
·            Де росте дерево? В  ґрунті
·            Грунт  – це наше культурне, соціальне ,економічне оточення.
·            Чим міцне дерево? Корінням.
·            Коріння – це наше виховання,.
·            Дерево обов’язково має стовбур.
·            Стовбур – це людина, особистість, громадянин.
·            Хіба може бути дерево без гілок? Ні
·            Гілки – етичні цінності, поважне та чемне ставлення до людей, це чесність і справедливість, це співчуття.
·            Весною дерево чим вкривається?Квітами
·            Квіти – це наші емоції, «почуття».
·            Коли приходить середина літа, осінь на дереві з’являються плоди.
·            Плоди – це вчинки.
·            А якими вони будуть?
·            Все залежить від особистості.

     Отже, головне – з честю нести звання громадянина,справжнього українця. Творити себе як особистість, працювати над вдосконаленням свого характеру, давати реальну оцінку своїм діям і вчинкам. У різних життєвих ситуаціях залишатися на висоті, бути мудрими. Ніколи не втрачати віри.
Підведемо  підсумок нашої виховної години.
·     Яким чином ми з вами вже сьогодні зможемо посприяти розвитку нашої держави?
·     Чи розуміємо ми поняття патріотизму?
·     Чи розвиваємо ми в собі прагнення бути свідомими громадянинами?
Отже ,мета нашої виховної години успішно досягнута. Бажаю всім миру, злагоди, чистого неба над головою! Дякую всім за увагу, хай Вам щастить!!!

27.04-30.04.2020
Тема. Спілкуємося без конфліктів.

"Жити – значить мати проблеми .
 Вирішувати їх – значить рости інтелектуально".
(Дж. П. Гілфорд, психолог).
Сьогодні ми будемо говорити про конфлікт, з’ясуємо що це таке, чому він виникає, поговоримо про можливі причини виникнення конфлікту і що потрібно робити в разі його виникнення.
Наше життя складається не тільки з радощів, а й з конфліктних ситуацій.  Нам випадково наступили на ногу, штовхнули на перерві, сказали щось неприємне, поставили двійку, навіть крик голодного немовляти і таких конфліктних ситуацій безліч. Ми з конфліктними ситуаціями можемо стикатись кожного дня, але не кожна людина виходить із конфлікту гідно.
Є в психології задачка про двох сестер, які сварились через апельсин, який був дуже потрібний обом. Вони би навіть побилися, але вирішили піти до мудреця, якому вдалося з’ясувати, що одній з них був потрібний апельсиновий сік, а другій – цедра з апельсинової шкірки. Вони вдало поділилися, але скільки б часу могли зекономити, якби вияснили це на самому початку! Проблема конфліктів досить серйозна. Існує навіть наука, котра безпосередньо займається цим – конфліктологія.
 «Конфлікт»  Отже:
Що, на вашу думку, означає це слово?
Які асоціації воно викликає?
Що ж таке конфлікт? Яке визначення можна йому дати? (Під час конфлікту люди сваряться та ображають одне одного. Отже, кон­флікт це суперечка, яка може призвести і до бійки.)
А тепер давайте заглянемо у словник – що там сказано про конфлікти?
Слово «конфлікт» у перекладі з латинського означає «зіткнення», а з погляду психології  конфлікт - це явище, яке виникає в результаті зіткнення протилежних дій, поглядів, інтересів, прагнень, планів різних людей.
Тепер давайте подумаємо між ким можуть виникати конфлікти?
А що спричиняє конфлікт між друзями, вчителем – учнем, між хлопцями, дівчатами. (Між дітьми конфлікти виникають з різних причин. Зокрема, хтось не поступився місцем, книжкою, м'ячем; хтось розкрив чиюсь таємницю;  хтось не погодився з дум­кою іншого;  хтось на когось придумав прізвисько; хтось переміг у грі, а хтось програв тощо.)
Потрібно  сказати, що конфлікти в житті неминучі. Конфліктів немає тільки тоді, коли всі люди однакові, як роботи: однаково думають, однаково відчувають, живуть без емоцій. Потрібно пам’ятати, що з будь - якого питання у різних людей погляди відрізняються.  Так, тому що люди реагують на все по-різному. Так і у конфліктах. На однакову конфліктну ситуацію всі люди реагують по-різному.
Основні  правила вирішення конфліктів:
Дейл Карнегі писав: «У суперечці не можна перемогти. Якщо ви програли – значить програли, якщо перемогли – теж програли.»
Здобувши  перемогу, ви почуваєтесь чудово. А ваш співрозмовник? Ви змусили його відчувати вашу перемогу. Ви зачепили його самолюбство. Він гнівається.  Час іде. Ви заспокоїлися. Чи приємно вам згадувати про конфлікт ?
Єдиний спосіб виграти у суперечці – це уникнути її.
Як же уникнути?
ПАМ'ЯТКА ДЛЯ РОЗВ'ЯЗАННЯ КОНФЛІКТІВ
Задай собі питання:
Чого я хочу насправді?
А чого хоче він?
Чи хочу я сприятливого рішення для нас обох?
    Постав себе на місце співрозмовника:
Як би я відчував себе на його місці?
 Розберися в своїх емоціях
Що я відчуваю?
Чи не перекладаю я на когось вину за свої почуття?
Що я хочу змінити?
Та прийми  рішення.
Чи хочу я вирішити конфлікт?
Можливо моя образа викликана минулою неприємною ситуацією?
Можливо мені не подобається в ньому те, чого я не хочу визнавати за собою?
Чого я хочу досягти?  
Та запам’ятай:
Висновок: Якщо ти прагнеш чогось досягти у житті, ніколи не витрачай часу на сварки, які псують настрій.

21.04-24.04.2020
Тема: «Чорнобиль не має минулого часу».

 В історії нашого народу чимало скорботних дат, спогади про які пронизують серце гострим болем. Одна з них – найбільша техногенна радіоекологічна катастрофа XX ст. – аварія на четвертому енергоблоці Чорнобильської атомної електростанції. Трагедія, в епіцентрі якої опинилась Україна, стала ознакою і виміром людського горя, людської долі, людського життя.
В ніч з 25 на 26 квітня 1986 року о 1 год. 23 хв. 40 с., коли всі спали безтурботнім сном, над четвертим реактором Чорнобильської атомної електростанції несподівано розірвало нічну темряву велетенське полум’я. Почався новий відлік українського часу. Болісний. Гіркий. Печальний…
Проходять роки після аварії на ЧАЕС. А біль не вщухає, тривога не покидає людей, пов’язаних зі скорботним часом ядерного апокаліпсису.
Чорнобильська біда надовго залишиться в нашій пам'яті. Ще довго ми будемо відчувати на собі її наслідки, ще довго чутимемо її дзвони.
ЧорнобильДоземно схиляємося перед ліквідаторами цієї страшної аварії. Перед живими. Перед пам’яттю до часу померлих від радіаційного смерчу.
За різними даними, від 600 до 800 тисяч осіб зі всього СРСР брали участь у ліквідації наслідків на ЧАЕС. Від 4 000 до 10 000 осіб загинуло від наслідків вибуху. Понад 70 тисяч з них стали інвалідами.
Під радіоактивне випромінювання внаслідок вибуху у Чорнобилі потрапило 1,9 млн людей в Україні. Загалом – 8,4 млн осіб у Білорусі, Росії, Україні та інших країнах, зокрема, Європи. Було евакуйовано 47 500 жителів Прип'яті. Близько 7 мільйонам людей в Україні, Росії та Білорусі виплачують компенсацію.
На той час ЧАЕС з її чотирма блоками забезпечувала 10% від потреб України в електроенергії. А уряд хотів збудувати ще два енергоблоки, але так і не встиг.
Рудий ліс у ЧорнобиліЖителі країни на собі відчули дію радіаційного забруднення, п'ята частина земель вважається слабо зараженою радіацією, що зробило грунт непридатним для вирощування культур. Потужний витік радіації "пофарбував" ліс неподалік Чорнобильської АЕС у яскраво рудий колір. З того часу він називається "Рудий ліс".
ЧАЕС - це глобальна катастрофа, що нанесла значний збиток усій Земній кулі і цивілізації у цілому.
Щоб зрозуміти страшні масштаби трагедії, що вплинули на подальше життя українського народу і сусідніх країн пропоную переглянути відео за посиланням:


13.04-17.04.2020
Тема: Україна – космічна держава.

Україна – космічна держава. Так була за часів, коли ми входили до складу СРСР, так залишається і зараз. Хоча часто грошей на розвиток космічних досліджень бракує, українці постійно беруть участь у міжнародних програмах, займаються розробками і виготовляють космічний транспорт. Нам є чим гордитися!
У цей день, 12 квітня, в 1961 році громадянин СРСР майор Юрій Гагарін на космічному кораблі «Восток» вперше в світі здійснив орбітальний обліт Землі, відкривши епоху пілотованих космічних польотів. Він зробив один виток навколо земної кулі, який тривав 108 хвилин. Ця подія - колосальний крок для всього людства, який відкрив людям кероване дослідження космосу.
За рішенням Міжнародної авіаційної федерації 12 квітня відзначається як «Всесвітній день авіації та космонавтики».
В Україні цей День має назву «День працівників ракетно-космічної галузі України» і закріплений Указом Президента України від 13 березня 1997 року, його святкування відповідно проводиться щорічно 12 квітня.
Україна зарекомендувала себе як космічна держава на самих витоках космонавтики. Значних успіхів наші співвітчизники досягають і сьогодні. Українець був у відкритому космосі. А український прапор навіть кілька разів!
Хоча часто грошей на розвиток космічних досліджень бракує, українці постійно беруть участь у міжнародних програмах, займаються розробками і виготовляють космічний транспорт.
Пропоную переглянути відео яке підготовлене до Всесвітнього дня космонавтики і дізнатися які є причини, щоб  пишатися Україною у сфері підкорення космосу:


06.04-10.04.2020
Тема: Я здоров’я бережу – сам собі допоможу.

Відгадайте  загадку: «Коли воно є, ми марно тратимо, не дбаємо, а коли його не стане – віддали б усе, щоб повернути назад».
Здоров`я – це безцінний дар, що дає людині природа! Хвора і слабка людина не може працювати на повну силу, вона думає тільки про те, що у неї болить, а от здоровому – все здорово!
Ви  маєте розуміти, що своє здоров`я ви тримаєте у власних руках. І тільки від вас залежить, якими ви будете. Кожного дня все більше молоді обирають здоровий спосіб життя, спрямовують зусилля на збереження та зміцнення свого здоров`я. Адже здорова людина – це справжній сучасний еталон краси.
Перегляньте дуже цікаве відео, щоб дізнатися, як залишатися здоровою людиною: https://www.youtube.com/watch?v=X_t2fGl-7qo&feature=emb_rel_end

Зараз  перевіримо, наскільки ви підготовлені фізично і чи треба вам терміново і посилено зайнятися спортом.
1.Як часто ви займаєтеся фізичними вправами?
    а)  4 рази на тиждень;
    б) 2-3 рази на тиждень;
    в) 1 раз на тиждень;
    г)  менше одного разу на тиждень.
2.Яку відстань ви проходите пішки впродовж дня?
     а)     більше 4-х кілометрів;
     б)     близько 4-х кілометрів;
     в)     менше півтора кілометри;
     г)     менше 700 метрів.
3.Вирушаючи на навчання, в гуртки або по магазинах, ви:
     а)     як правило, йдете пішки або їдете на велосипеді;
     б)     частину шляху йдете пішки або їдете на велосипеді;
     в)     іноді йдете пішки або їдете на велосипеді;
     г)     завжди користуєтеся громадським транспортом або автомобілем.
4.Якщо перед вами постає вибір — йти сходами або їхати на ліфті, ви:
      а) завжди піднімаєтеся сходами;
      б)    піднімаєтеся сходами за винятком тих випадків, коли у вас у руках
важка ноша;
      в)    іноді піднімаєтеся сходами;
       г)   завжди користуєтеся ліфтом.
5. По вихідних ви:
      а)    декілька годин працюєте в будинку або на дачі;
      б)    як правило, ви цілий день проводите в русі, але не займаєтеся ніякою
фізичною працею;
      в)    здійснюєте декілька коротких прогулянок;
      г)    більшу частину вихідних читаєте і дивитеся телевізор.
Підрахуйте бали:
а — 4 бали;
б — 3 бали;
в — 2 бали;
г — 1 бал.
18 балів і більше — ви дуже активні і цілком здорові фізично. Спорт займає достатнє місце у вашому житті. Так тримати!
 12-18 балів — ви достатньою мірою активні і дотримуєтеся розумного підходу до питань збереження фізичної форми. Молодці! Не зупиняйтеся на досягнутому!Тільки наполеглива праця дозволить вам залишитися в тій формі, в якій ви зна­ходитеся зараз.
8-12 баліввам варто було б більше займатися фізичними вправами, інакше буде пізно.
7 балів і менше — ви дуже ледачі і пасивні, ваш фізичний стан у небезпеці, терміново біжіть у спортивний зал, фізичні вправи вам просто необхідні.
Поради Лікаря Красива Постава
Стояти потрібно прямо, розпрямивши плечі, підібравши живіт, трохи висунувши груди вперед.
Ходити треба так, ніби якась уявна сила тягне тебе вгору.
Хода має бути впевненою, швидкою і легкою, тіло випрямлене, голова відхилена злегка назад.
Хода може бути плавною, повільною, величавою, а може бути бадьорою, спортивною.
Стеж за собою — хода буде красивою!
Поради Лікаря Води
Уранці потрібно вмиватися, чистити зуби, мити вуха і шию.
Перед сном потрібно вмиватися, добре провітрювати кімнату.
Завжди слід мити руки перед їдою, після роботи і після відвідування туа­лету.
Слід коротко стригти нігті на руках і ногах.
Слід користуватися носовою хусткою, стежити, щоб ніс завжди був чи­стим.
При чханні й кашлі слід відвертатися, прикриваючи рот носовою хуст­кою.
Необхідно тримати в порядку волосся: воно має бути охайно підстрижене і причесане або заплетене в коси.
Щодня потрібно чистити своє взуття.
Якщо хочете бути здоровими — загартовуйтеся!
Поради Лікаря Здорова їжа
Їжте 4 рази на день і ніколи не перекушуйте.
Їжте повільно, маленькими шматочками.
Пережовуйте їжу дуже ретельно.
Смажені страви краще замінити вареними і тушкованими.
Обмежте споживання солоних страв.
Споживайте хліб і цукор у помірній кількості.
При нестерпному відчутті голоду в перервах між їжею з'їжте яблуко, моркву, шматочок капусти або випийте склянку молока.

Зараз нажаль склалася така ситуація, що в нашій країні введено карантин. І щоб не захворіти необхідно обов’язково додержуватися правил з якими ви можете ознайомитися ось за цім посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=h6Pk5TFoB8I&feature=emb_logo
https://static.ukrinform.com/photos/2020_03/1584380338-758.jpg
Я  хочу  подякувати  вам  всім  за участь  і  до  наступної  зустрічі.
Якщо  хочеш  бути  здоровим,
Правило  запам’ятай :
Турботу  про  своє  здоров’я
На  лікарів  не  перекладай.
Лікарі  лікують  хворих,
А  здоров’я  вони  не  творять.
Людина  повинна  бути  сама
Дисциплінована  і  вольова.

30.03-03.04.2020
Тема: Що допоможе мені ліпше вчитись?

Мета: Формувати в учнів поняття про значення  навчання  в житті  людини. Виховувати  бажання  добре  вчитися.
УЯВИ, що ти опинився у темних непрохідних джунглях. Густе листя майже не пропускає сонячного світла. Через буйну рослинність тобі важко навіть рушити з місця. Щоб вибратися звідти, тобі доводиться прорубувати собі дорогу за допомогою мачете.
Чи це нагадує тобі навчання в школі? Удень ти на уроках, а ввечері сидиш над домашніми завданнями — жодної свободи. Знайомі відчуття? Напиши нижче, який предмет тобі дається найважче.
․․․․․
Можливо, батьки і вчителі заохочують тебе приділити цьому предмету більше уваги. Не думай, ніби їм хочеться ускладнити тобі життя. Вони лише бажають, щоб ти повністю використав свій потенціал. Чи тобі здається, що від тебе вимагають неможливого? Що ж робити? Прорубай собі дорогу! У цьому тобі допоможуть відповідні знаряддя. Які?
● Знаряддя 1: правильне ставлення до навчання. Важко досягти успіхів у школі, якщо ти не розумієш, для чого вчишся. Тому спробуй подивитися на своє навчання ширше. У тебе може складатись враження, що вивчення деяких предметів нагадує тяжку працю орача. Чому? На твій погляд, не все що ти вивчаєш, знадобиться тобі у житті. Однак, отримавши загальні знання з різних предметів, ти будеш ліпше розуміти світ довкола тебе. Завдяки цьому ти зможеш вільно спілкуватися з людьми різного походження, ти «станеш усім для усіляких людей». Так чи інакше, ти поліпшиш свої розумові здібності, що обов’язково згодиться тобі в житті.
● Знаряддя 2: віра в свої сили. Школа може виявити твої приховані таланти. Кожен  з нас має особливі таланти. У школі ти навчишся розвивати свої таланти і зможеш розкрити ті здібності, про які навіть не здогадувався.
Не налаштовуй себе на невдачу, думаючи, що ти не здатен ліпше вчитися. Якщо в голову лізуть думки, що в тебе нічого не вийде, відкидай їх і вір у свої сили..
А які у тебе сильні сторони? Якщо ти сам їх не бачиш, порозмовляй з дорослою людиною, яка добре до тебе ставиться. Такий друг допоможе тобі побачити твої достоїнства і підкаже, як їх найліпше використовувати.
● Знаряддя 3: добра організованість. Неможливо досягти успіхів у школі без наполегливої праці. Рано чи пізно доведеться взятися за навчання. Мабуть, від самої думки про це тобі стає погано. Але навчання приносить багато користі. Доклади трохи зусиль, і, можливо, тобі навіть сподобається вчитися.
Щоб добре організувати себе, потрібно правильно розподілити час. Пам’ятай, поки ти ходиш до школи, навчання — головна справа для тебе. Отже, навчання має бути на першому місці, а розваги — на другому. Не хвилюйся, ти знайдеш час і на те, і на інше!
Якщо  ти докладеш зусиль, то обов’язково досягнеш успіхів.
Пам’ятаєш приклад, наведений на початку розділу? У густих джунглях тобі знадобиться мачете — знаряддя, яким ти можеш прорубати собі дорогу. Подібно і в навчанні тобі знадобляться відповідні знаряддя. Коли здається, що батьки та вчителі вимагають від тебе надто багато і що ти ніколи не продерешся крізь хащі науки, використовуй три знаряддя, про які говорилось. Тоді ти досягнеш успіхів у навчанні і ніколи не шкодуватимеш, що доклав стільки зусиль!
Пропоную переглянути цей мультик – одна із вдалих сучасних анімацій, на яку варто звернути увагу. вдало пояснює, на кого можна перетворитися, якщо марнувати свій час на гаджети чи неробство.

Джерело
: https://shlyahta.com.ua/do-choho-pryzvodiat-linoshchi-v-navchanni-multyk-iakyi-neobkhidno-pokazaty-kozhnii-dytyni/?fbclid=IwAR2vPITwSS3l75D3K9bDjgMT6Gmts0iLiKIoR7b1fa1KWqSdv4yow1SGwOU

30.03-03.04.2020
Тема: Екологічні проблеми людства

Мета: Сформувати у дітей основи екологічної культури, поглиблювати розуміння кожним учнем життєвої необхідності охороняти природу; привернути увагу до екологічних проблем та прищеплювати жвавий інтерес до екологічних знань; виховувати любов до природи, привернути увагу до актуальної екологічної проблеми сучасності – засміченості, з’ясувати як впливає погана екологія; знайти шляхи вирішення.

Дехто вважає, що нічого не трапиться, якщо я кину папірець, недопалок, викину пляшку з-під напою, залишу в лісі недоїдки, а насправді ми бачимо навколо жахливі сміттєзвалища. По тому, як людство ставиться до проблеми сміття можна судити наскільки суспільство цивілізоване.
Статистика каже, що звичайна сім’я викидає щоденно в середньому 5 кг сміття. Звичайне сміття оточує нас скрізь: воно під ногами, в лісі, в кущах, в річках, морях, під вікнами багатоповерхівок. В смітті граються наші діти. Воно стало атрибутом нашого життя. Екологи називають проблему засміченості екологічною катастрофою. Скоро сміття поглине нас, нашу цивілізацію. Екологічна  проблема – засміченості  дуже актуальна на сьогодні. Людство  перестало бути господарем у своєму домі. Викинути сміття стає  звичним перетворюється на погану звичку. Страждає від цього й наша країна. За статистикою Україна посідає перше місце в Європі за кількістю відходів на душу населення… і є лідером по кількості онкохворих та хворих на алергію і серцево-судинні захворювання. Чи не бачите ви зв’язку між цими сумними лідерствами.
       Стурбований таким сумним становищем і всесвіт. Наша блакитна, планета, як і її називали раніше, почала тьмяніти, покриватись брудом та сміттям.
В Україні під цілими горами сміття вмирає земля. На якій можна було б вирощувати хліб та сади, а підземні води забруднюються настільки, що жителі сіл черпають зі своїх колодязів не воду, а рідину, часту не придатну для пиття. Люди сьогодні стурбовані тим, що небезпечні речовини зі сміттєзвалища можуть потрапляти до грунтових вод, створюючи проблеми для майбутнього. Окрім звалищ офіційних, за які відповідають певні служби, існують так звані стихійні. Неодноразово ми бачимо їх за містом і навіть у самому місті, у дворах чи лісопаркових зонах. За них часто взагалі ніхто не відповідає, і мішанина з різноманітних видів сміття  розкладається (чи не розкладається) просто неба, отруюючи повітря, воду й землю. Все це змушує нас змінити наше ставлення до відходів. Так далі тривати не може. Багато людей не знають, яка частина того, що  вони використовують, стає відходами.Люди повинні розумно розпоряджатися тим, що приносять в свій дім. Розумне використання ресурсів має увійти у повсякденну звичку. Це досить складно, але такий спосіб життя змусить стати нашою метою, якщо ми хочемо створити суспільство стійкого розвитку. Щоб змінити свої звички, щодо сміття, можна діяти за таким планом.
      План дій:
1.      Сортування сміття для подальшої переробки.
2.      Вторинне використання паперу.
3.      Компостування.
4.      Сумки для покупок.
5.      Ремонт.
6.      Нове життя старих речей.
7.      Допомога своїй громаді.

Мультфільм «Валл-і»
Перегляньте добірку найяскравіших моментів оскароносного мультфільму «Wall-E». Він неодмінно допоможе усвідомити всі загрози, які приховує технічних прогрес та бажання людини полегшити життя. Крім того, стрічка навчає нас цінувати дружбу і бути наполегливим у своїх починаннях.



Як ідеально провести батьківські збори?
https://naurok.com.ua/post/yak-idealno-provesti-batkivski-zbori

Які форми батьківських зборів допоможуть класному керівникові взаємодіяти з родинами учнів
За  змістом  батьківські  збори  можуть  бути  поточними,  тематичними, підсумковими.
Поточні — оцінюють успішність учнів, їх участь у виховних заходах.
Тематичні  —  мають  просвітницький  характер,  спрямовані  на  розширення  знань батьків  у  галузі  виховання  дітей. Сюди можна  запросити виступити  за  темою  психолога,  юриста,  соціального  педагога,  лікаря (супутньої спеціалізації) та інших фахівців.
Підсумкові — підбиття результатів розвитку дитячого колективу за певний час.
До  кожних  батьківських  зборів  доречно  підготувати  діагностичний матеріал для батьків або статистичний матеріал, пов’язаний  із вивченням окремих сторін життя учнів класу.
Не забувайте про традиції батьківських зборів: це і красиво оформлені запрошення на батьківські збори, ведення батьківських щоденників, впровадження в зміст батьківських зборів певних традиційних рубрик:
§  «Крилаті фрази про виховання»;
§  «Книжкова полиця батьків»;
§  «Творча майстерня» тощо.
Не слід забувати також про рефлексію зборів (висловлювання батьків із приводу актуальності, значущості зборів, оформлення колажу тощо).
Батьки повинні переконатися, що батьківські  збори мають  значення: вони проходять оперативно й закінчуються певним результатом. А для цього інформація повинна подаватися дозовано, послідовно й чітко.

Після  того  як  вся  необхідна  інформація  передана,  можна  переходити до її обговорення й прийняття певних рішень. Організація обговорення проблеми в батьківській групі вимагає від педагога інших навичок — фасилітації. Вони внутрішньо прийняті психологами, але поки що важко приживаються в педагогічному середовищі. Але за ними — майбутнє,  і, до речі, не тільки у відносинах педагога з батьками, але й із самими учнями.


Теми  бесід з батьками і батьківських зборів.

1–4 класи

1.      Початок шкільного навчання — важливий етап у житті дитини.
2.      Виховання поваги й любові до батьків, рідної землі й історії свого народу (щодо національного виховання).
3.      Молодший шкільний вік і його особливості.
4.      Хочу й повинен (щодо профілактики правопорушень).
5.      Як виявляти й розвивати здібності в дітей?
6.      Створення атмосфери емоційної захищеності, тепла й любові в сім’ї.
7.      Гра і праця в житті дітей молодшого шкільного віку.
8.      Виховання характеру дитини в родині.
9.      Режим дня молодшого школяра як спосіб охорони його здоров’я.
10.  Закон,  родина,  дитина  (моральне  й  правове  виховання  дітей у родині).
11.  Батьки й діти (роль особистого прикладу батьків у правовому вихованні молодших школярів).
12.  Нове в системі національного виховання.
13.  Використання  різних  видів  мистецтв  в  естетичному  вихованні  дітей у школі.
14.  Сімейні  прогулянки  на  природу  як  важливий  фактор  екологічного й фізичного виховання дітей.
15.  Збереження родинних традицій, родинних реліквій.

5–6 класи

1.      Нове в системі національного виховання.
2.      Роль  родини  у  формуванні  в  підлітків  свідомої  потреби  в  системі праці.
3.      Зміст морально-естетичного виховання підлітків у родині.
4.      Організація літньої праці й відпочинку дітей у родині.
5.      Виховання здорової дитини в родині. Збереження генотипу.
6.      Можливості родини в розвитку пізнавальної самостійності учнів.
7.      Використання родинних традицій і свят у патріотичному вихованні.
8.      Шкода алкоголю й тютюнопаління.

7–9 класи

1.      Приклад батьків у вихованні дітей.
2.      Особливості виховання підлітків у родині.
3.      Статевий розвиток і методи статевого виховання.
4.      Книга в родині. Формування у дітей читацьких інтересів.
5.      Активні форми відпочинку у вашій родині.
6.      Методи професійної орієнтації школярів у родині.
7.      Особливості юнацького віку і врахування їх у родинному вихованні.
8.      Навчальна діяльність старшого школяра й керівництво нею в родині.
9.      Роль родини в готовності підростаючого покоління до праці.
10.  Прищеплювання  любові  до  краси  рідної  природи,  творів мистецтва, живопису, літератури й музики в родині.
11.  Вивчення коріння родинного роду.
12.  Утвердження в родині принципів загальнолюдської моралі.

10 класи

1.      Основні напрями виховання в родині.
2.      Психолого-педагогічна самоосвіта батьків як важливий фактор підвищення їхньої педагогічної компетенції.
3.      Роль  родинних  стосунків  і  традицій  у  підготовці  старшокласників до родинного життя.

7 ПРАВИЛ ПРОВЕДЕННЯ БАТЬКІВСЬКИХ ЗБОРІВ

§  Поважайте…
§  Допомагайте…
§  Пояснюйте…
§  Довіряйте…
§  Вчіться…
§  Запитуйте…
§  Дякуйте…