вторник, 7 ноября 2017 г.

Корекційні ігри

ІГРИ ТА ВПРАВИ НА РОЗВИТОК УВАГИ

Вправа «Назви число»
Гравці стоять у колі. Ведучий кидає комусь м’ячик невеликого розміру і
називає будь-яке число від 1 до 19. Той кому кинули м’ячик, має миттєво відгукнутися, назвавши число на одиницю більше, і знову кинути комусь м’ячик, назвавши при цьому нове число. Заборонено називати число, що йде за тти

Вправа «Шифрувальник»                                                                                                         Щоб прочитати зашифровані слова, необхідно в кожному горизонтальному рядку закреслити однакові літери.
  1. а м м д а к р к т у ш г т ш
  2. т о о а к м м р я у д а к я 
  3. я ш щ д щ ш д я а с п а о р т
  4. с в о я к т т з н я з в к ц е
Вправа «Хто більше побачить?»
Запропонувати дітям уважно розгляну­ти картинку і перелічити, що вони бачать на ній.

Вправа «Знайдіть помилку»
У цієї гри багато варіантів, які пропону­ються відповідно до класу: знайти фігуру, яку поклали не на своє місце.    Викладається декілька видів карток, підібраних за певними геометричними фігу­рами, проте серед трикутників лежить квад­рат, між ромбами — прямокутник тощо;

Вправа «Буває – не буває»                                                                                                      Слід назвати якусь ситуацію й кидати дитині м’яча. Дитина має зловити м’яч, якщо названа ситуація реальна, а якщо ні, то треба м’яч відбити.                                                Заєць уміє літати; взимку холодно; на сосні виросли червоні яб­лука; у собаки народилися телята; мама пішла на роботу; поїзд летить по небу; кішка хоче їсти; людина в’є кубло; яблуко – солоне; бегемот заліз на дерево; кішка гуляє по даху;

Вправа «Фігури»     
Зображені фігури 3—4 видів (трикутник, коло, квадрат, ромб). Усього 5—10 рядів по 10 фігур у кожному ряді. Фігури в ряду розташовані довільно.
Потрібно:                                                                                                                                  1.Розкласти фігури                                                                                                                     2.Розставити значки тільки у квадратах і трикутниках;        
3.Поставити значки в ромбах і підкресли­ти всі квадрати.

Вправа «Предмети»
Дається таблиця з предметами 5—10 рядів по 8 у кожному.                                                                                                                    Предмети розташовані довільно.                                                                                          Пот­рібно:
1.Викреслити всі гриби; 
2. Викреслити всі м’ячики;
3. Викреслити всі ялинки червоним олівцем, а м’ячики-синім;                                         
4. Викреслити всі м’ячики і підкреслити ялинки.                                                                                                                                                             

Вправа «Викладанняя з паличок»
Матеріли: палички для рахунку, картка – зразок.
Запропонувати дитині за зразком викласти візерунок чи силует із паличок:
1-й рівень складності – візерунки в один рядок;
2-й рівень складності – силуети, що складаються з 6 – 12 паличок;
3-й рівень складності – складніші силуети, що передбачають використання 6 – 13 паличок;
4- рівень складності – складні силуети з великою кількістю деталей, що складаються з 10 – 14 паличок.
Інструкція: «Гляньте, що зображен на цій картці? Візьміть палички й викладить із них такий самий візерунок. Під час викладання будьте уважні. Починайте роботу».

Завдання-головоломки
Інструкція: «Склади 2 квадрати із 7 паличок, 2 рівні трикутники із 9 паличок.
«Візьми 9 паличок і склади квадрат і 4 трикутники».
Дитина має уявити фігуру і здогадатися, як її складати.
«Прибери 2 палички, щоб залишився один прямокутник».
«Склади будиночок із 6 паличок, а потім переклади 2 палички, щоб вийшов прапо­рець».
«Прибери 3 палички, щоб залишилося З таких самих квадрата». «Прибери 4 палич­ки, щоб залишилося 3 квадрата. Переклади 1 паличку і щоб будиночок був перевернутий в інший бік».


Вправа
Скільки зображено предметів? Як їх назвати одним словом?



ІГРИ ТА ВПРАВИ НА ВДОСКОНАЛЕННЯ СПРИЙНЯТТЯ ПРОСТОРУ

Вправа «З яких фігур?»
Пригадати і назвати предмети, схожі на коло, квадрат, прямокутник трикутник.

Вправа «Яка рука?»
Потрібно:
·         визначити, якою рукою дівчинка три­ває прапорець;
·         в якій руці хлопчик тримає кулю;
·         на якій нозі стоїть дівчинка;
·         якою рукою хлопчик тримає ручку.

Вправа «Що де знаходиться?»
Потрібно назвати, що зображено в сере­дині, що в лівому верхньому кутку тощо.

Вправа «Твій шлях»
Потрібно розказати, як ти йдеш до крам­ниці і що де знаходиться (праворуч, ліворуч, позаду, попереду тощо).

Вправа «Уважно слухай і намалюй»
Дорослий називає геометричні фігури із вказівкою їхнього місця на аркуші. Діти ма­ють замалювати їх на вказаному місці згід­но з інструкцією (вгорі ліворуч трикутник, праворуч від нього квадрат, у центрі коло тощо).

Вправа «Лабіринт»
Допомогти зайчику знайти дорогу.
Якою дорогою діти йдуть до школи?
Вправа «Упізнай, що зображено»
Перед дитиною лежать картинки, на яких знайомі зображення дано не повністю. По­просити дітей подумати і сказати, що вони впізнали, кому належать ті чи інші елементи зображення.

ІГРИ ТА ВПРАВИ НА ВДОСКОНАЛЕННЯ СПРИЙНЯТТЯ ЧАСУ

Вправа «Розклади по порядку»
Покласти таблички з відповідними слова­ми і попросити дітей розташувати їх у поряд­ку зростання часу.

Вправа «Розв'яжи задачу»
Василько гостював у селі тиждень і п'ять днів. Скільки всього днів він був у селі?

Вправа «Котра година?»
Використовуючи іграшковий годинник, попросити дітей визначити час на годинни­ку, а потім поставити стрілки за вказівками дорослого.

Вправа «До чого відноситься?»
Узяти картинки із зображенням пори року і картинки із зображенням таких предметів: саней, лиж, човна тощо. Дитина має назвати предмет і підкласти до картинок із відповід­ною порою року.

Вправа «Визначити час»
На табличках написано: ніч, ранок, день, вечір; на картках зображені ситуації, що від­повідають певній частині доби. Пропонується дитині визначити, коли відбувається дія, зображена на картках, і підкласти їх до від­повідної таблиці.

ІГРИ ТА ВПРАВИ НА СПРИЙНЯТТЯ КОЛЬОРУ

Вправа «Добери відповідну пелюстку»
Перед дитиною кладуть картку із зобра­женням декількох квіток (ромашка, волош­ка, мак, соняшник), у кожної з яких бракує однієї пелюстки. Вони додаються окремо. Запропонувати дитині знайти їхню квіточку з урахуванням кольору і форми.

Вправа «Упізнай за кольором»
Пропонуються смужки різного кольору. Потім показати контури предметів (листя, огірок, кавун, волошка, лимон тощо). Дитина має показати смужку відповідного кольору.

Вправа «Чиї сукні висять?»
На малюнку зображені дівчатка, в їхньому волоссі бантики різного кольору. На мотуз­ці висять сукні того ж кольору. Діти мають сказати, кому з дівчаток належить кожна сукня.

Комментариев нет:

Отправить комментарий