ІГРИ ТА ВПРАВИ
НА ЗНЯТТЯ СТРАХІВ І ПІДВИЩЕННЯ ВПЕВНЕНОСТІ В СОБІ
«Намалюй свій
страх, подолай його»
До вправи
бажано поговорити з дитиною: «Чого ти боїшся, коли тобі буває страшно, чи було
таке, коли ти сильно злякався». Потім дитині пропонують намалювати те, чого
вона боїться. Необхідний великий аркуш паперу, олівці або фарби. Після
малювання ще раз поговоріть, чого ж конкретно дитина боїться. Потім візьміть
ножиці і попросіть дитину розрізати «страх» на дрібні шматочки, а дрібні — ще
на дрібніші, допоможіть дитині в цьому. Коли страх розсипається на малюсінькі
шматочки, покажіть дитині, що тепер його зібрати неможливо. Загорніть ці дрібні
шматочки у великий папір, підійдіть до смітника і викиньте туди, потім з
дитиною сходіть і викинете все сміття — воно вам не потрібно, його відвезуть,
спалять, а разом зі сміттям спалять і «страх», і більше його ніколи не буде.
Зауваження: повторіть
вправу через 1—2 тижні. Подивіться, що змінилося в зображенні страху (колір,
сюжет, композиція), і робіть це до того моменту, поки не побачите здивований
вираз обличчя дитини у відповідь на прохання: «Намалюй свій страх».
«Дизайнери»
Для гри
необхідні тюбики губної помади. Грати можна всією родиною і з друзями дитини.
Кожний одержує по тюбику і йому дозволяється підійти до будь-якого учасника і
«прикрасити» його обличчя, руки, ноги. У результаті гри ви побачите зовсім
інших гравців. Стежте, щоб «прикрашали» всіх, не забувайте дозволяти
«прикрашати» себе. Порада: після гри добре відмийтеся.
«Розкажи про свій страх».
Мінімальна
кількість учасників — 2, чим більше, тим продуктивніша вправа. У тісному
довірчому колі дорослий розповідає про дитячі страхи: «А от коли я був таким,
як ти, то...» Потім ставить запитання: «А у вас було таке? », «Хто чого
боїться? » Діти за бажанням розповідають про ситуації, коли їм було страшно.
Ведучий щоразу
просить піднести руку тих, в кого було щось схоже.
Застереження: стежите,
щоб сюжети розповідей були несхожими, обговоріть усі можливі дитячі страхи:
темряви, самітності, смерті, чужих людей, тварин, злих казкових героїв тощо.
Комментариев нет:
Отправить комментарий